laupäev, 3. november 2012

Kokanduskursused, Halloween ja saartetuur

02.11.2012.a. ja 04.11.2012.a.

Või no te saate ju sealt ka ise vaadata albumeid Nha Trang 5 ja Nha Trang 5/1.

Niisiis, käisime teisipäeval kokanduskursustel, aga enne tahan mainida, et just praegu sõime isetehtud kõige paremaid soolakurke!!!! Vietnamis pidavat olema 3 riisisaaki aastas, nii et siin valmivad kõik asjad kiiresti, nii said ka need, päeval kell 13 tehtud kurgid, õhtul kella 17-ks täiesti valmis. Oiiiii, kuidas me nautisime, kusjuures me tegime neid ju ainult soola, küüslaugu ja tilliga. Tegime juba bisnis-plaani, et tipphooajal peab neid kurke pohmellis venelastele müüma hakkama, kui ainult krevetikrõpsumüüjad meile kambakat ei teeks.
Aga kokanduskursus. Läksime hommikul kella 9-ks kohale. Mingil imekombel (tänu Luccale!) olime seekord ainult meie kahekesi. Kena ja armas kokk Nam, kes meie juhendajaks oli, ütles et eelmisel korral oli kursustel olnud lausa 15 inimest! No meil ikka täiesti vedas.
Pärast väikest sissejuhatust istusime igaüks oma rikša peale ning vanamehed väntasid meid meie jaoks juba tuttavale turule. Hakkasime ostma aineid toitude jaoks, mida hiljem koos valmistasime. Kuna me olime ainult kolmekesi, siis saime Troimiga küsida kõikide asjade kohta, mida me ei teadnud. Nam rääkis ilusti inglise keelt ning vastas väga meelsasti. Rääkisime, mis hinna eest me kalmaare ostnud olime, ning Nam oli väga üllatunud, et kuidas nii vähe. See oli natuke imelik. Et kas ta näitles või päriselt oli üllatunud, et meile, valgetele nii madala hinnaga midagi müüdi.
Turul müüakse siin hiigel aaloe lehti. Küsisime siis, et milleks need? Eestis on aaloe ikka mingi ravimtaim. Nam selgitas, et sellest tehakse mahla. Purustatakse blenderis ning segatakse pooleks apelsinimahlaga. Ta ise pakkus, et kui tahame, siis ta võib seda osta ning meile teha. Muidugi olime nõus! Etteruttavalt öelduna oli see väga hea segu! Koos jääga ja nii. Õudsalt mõnus. Muidugi megatervislik ka ju.
Teine asi, mille saime puhtalt tänu enda initsiatiivile ära proovida, oli bitter melon. Selline kurgimoodi krobeline vili. See lõigati hiljem restoranis õhukesteks viiludeks ning praeti koos munaga. Oli selline mõrkjas ja mitte meie maitsele, aga samas, võib-olla lihtsalt harjumatu. Ega ta halb ei olnud, aga lihtsalt võõras. Ise seda siin ostma ei hakka.
Kella 10-ks olime tagasi Lanterns´i restoranis ning hakkasime kokkamist õppima. Esimeseks roaks olid värsked kevadrullid. Mina olen neid Eestis koos Ilonaga teinud, kuid seekordsed olid päris palju teistmoodi. Nende tegemine oli tegelikult nii lihtne ja tulemus nii maitsev, et Troim arvas, et hakkab neid nüüd kodus ka tegema ning harjutama ja kui keegi meile külla tuleb, siis oleme juba täiesti profid. Eks paistab :D Aga teha oli neid tõesti tore. Täidise üks peamisi maitseandjaid olid krevetid ja seafilee. Krevetid segati algul rummiga (annab maitset ning tapab bakterid). Nam andis karahvinis olevat alkoholi Troimile nuusutada, et kas ta tunneb ära, millega tegu. Haa-haaaaaa, Troimil läks 1 sekund aega, et öelda, et see on rumm! Nam tegi suured silmad, et kohe nii kiiresti õige vastus tuli. See oli siis tema sõnul banaanirumm.
Meie saime ise riivida porgandit ja teha muid taolisi väikseid abitöid ning siis rullis Nam valmis esimese kevadrulli ja päras seda saime teha valmis oma soperdised :) Tegelikult tulid meil need väga hästi välja, esimese korraga unustasime küll mõned koostisained ära, kuid maiste oli ikka hea. Nagu piltidelt näha, siis tegime ka taldrikukaunistused tomatist ja Tai basiilikust ning siis pistsime oma kätetöö nahka. No ma ei tea, uskumatu, kui hästi need maitsesid. Koos natukese tšillikastmega muidugi. Ma ei tea, kas mu isale see maitseks, aga ma ei näe mingit põhjust, miks ei peaks maitsema. Mõnus ja värske ning sisaldab riisinuudleid, mis teeb toidu veidi toekamaks.
Pearoaks tegime makrelli savipotis. Igaühel oli oma pisike savipott, mille täitsime sibulate, küüslaugu, kala ning maitseainetega, lasime natuke marineeruda ning siis küpsetasime elava tule kohal. Hullult hea tuli välja, aga kogu asja juures oli üks aga. Kala maitsestamiseks võttis Nam ka suure supilusikatäie valget pulbrit, mis maitses tulisoolaselt. Küsis, kas meie ka seda kasutame. Raputasime pead. See oli siis see kuulus E621, mida siin igale toidule vist lisatakse. See kogus pani tõeliselt imestama. Nii väikse toidu peale läks seda nii palju! Selgitasime, et Euroopa Liidus räägitakse, kui halb ja kahjulik see aine on ning eesmärk on võimalikult palju vähendada naatriumglutamaadi kasutamist. Nam ei tahtnud seda kuidagi uskuda. Näitas meile pakendit, et see on Knorri toodang ning Knorr on „german company“. No jah, meie jaoks tähendas see seda, et siin ei tasu eriti väljas söömas käia, kõige targem ja tervislikum on ikka ise toitu valmistada.
Magustoiduks tegime flambeeritud banaane ja – ananasse. Jee, sain ise esimest korda proovida toidu põlemapanemist. Ei olnudki nii hirmus. Pärast põletamist võtsime puuviljad pannilt ära ning keetsime kastme kokku, lisades karamellile ja rummile apelsinimahla. Kaste tuli tõeliselt mõnus. Et kõigele veel magusust lisada, pandi taldrikule veel kookosejäätisepall ning niristati peale šokolaadikastet. Huhhh, kell oli alles 12.30 ja me olime juba sellise suure söögi ära söönud. Veeresime uimastena sealt restoranist välja ning äärepealt oleksime unustanud kursuse eest maksta ka :D Kingituseks saime kaasa 2 pannilabidat, pisike retseptiraamatu ja riiv-koorija. Kokkuvõttes oli väga huvitav kursus ning me saime palju targemaks, kuid meile oleks see rohkem meeldinud, kui me poleks pidanud kõiki toite ise ära sööma!!!!
Kolmapäeval oli siis see Halloween. Läksime muidugi BoozeCruise´i, kus kell 20 käis juba kõva pidu. Olimegi terve õhtu seal ning vahtisime show´d. Ettekandjatel ning enamikel külastajatel olid kostüümid ning uhked näomaalingud. Mõned olid päris kõvasti vaeva näinud, üks tüdruk oli Amy Winehouse, ninast verenire väljas ning üks mees oli Elton John, spetsiaalselt selleks ürituseks õmmeldud ülikonnaga. Meeleolu oli ülev :D Istusime ühes lauas koos oma inglastest sõpradega, vahepeal liitus meiega ka üks varem kohatud austraallane ning omanik Johniga tegime ka pilti. Välismaalased, kes siin pikemalt peatuvad, tunnevad vist kõik teineteist ja meie sulandume ka vaikselt kampa. Soovi korral oleks saanud lasta teha endale näomaalingu 3 usd eest, kuid sellest me loobusime. Vahepeal jäid töölt koju minevad kohalikud kõik baari ette oma motikatega seisma ning vahtisid lollakaid valgeid, kes ennast nõmedalt riidesse olid pannud ja näod veriseks sodinud. Tänavale tekkis lausa ummik, kuna nad otseses mõttes seisid keset teed. Väiksed vietnami lapsed uudistasid suurte silmadega. Tegelikult oli vist igas baaris pidu ja möll, aga me mujale ei jõudnudki. Booze Cruise´s oli piisavalt huvitav olla. Hiljem tegid poisid veel kokteilishowd, visates pudeleid ja sheikereid kõrgele üles ning ringi paterdas suur karvane karu.
Neljapäeval saime kokku ühe austraallasega, kellel aitasime korterit leida. Ehk siis Troim aitas, kutsusime ta pärast meile külla ja õlletasime koos rõdu peal, snäkiks oliivid (delikatess). Tüüp on 55-aastane ja õpetab siin üllatus-üllatus inglise keelt. Algul tundus ta väga normaalne ning temaga oli huvitav vestelda, kuid pärast paari tundi hakkas tema negatiivsus meile närvidele käima. Ta vihkab austraallasi, venelasi ning nüüd vist ka vietnamlasi. Ta muudkui rääkis sellest, kuidas kohalikud teda röövida ja alt tõmmata üritavad. Et see on kohutav, kui halvasti vietnamlased turiste kohtlevad. Temalt on juba mitu korda asju varastatud ning ta ei suuda aru saada, kuidas vietnami tüdrukud püüavad üksikuid välismaa mehi võrku püüda ning nende raha kätte saada. No muidugi on raske üksi olla, aga ei ole ju mõtet viriseda, kui sa tead, et kohalikud tüdrukud nii käituvad. Kui talle siin üldse ei meeldi, miks ta siis üldse siin on????? Natuke saime tänu temale muidugi ka meie targemaks, näiteks, et Dalati tasub igal juhul minna ning ta näitas meile kahte mõnusat kohta, kus toit on hea ning õlu odav.
Reedel tahtsime saartetuurile minna, aga nagu needus, oli see ainus hommik, mil vihma sadas!!!! Ikka päris kõvasti tuli. Kõmpisime tuurikontorisse ning palusime nukra näoga tuur edasi lükata. Ei mingit probleemi, tulge homme! Super. Läksime siis hoopis jõusaali, mis meil ka korteri üürihinna sees on :D Võimlesime seal natuke ning tulime koju pikutama. Peale lõunat läks ilm muidugi ilusaks. Päike tuli jälle välja ning taevas oli sinine.
Laupäeval oli taas hommikust peale ilus ilm ning tuuriks sobiv päev. Tore oli olla päev otsa merel. Tegime kokku 4 pikemat peatust. Grupp oli päris suur ning koosnes peamiselt venelastest, mõned kohalikud turistid ja üks prantslane. Giidi nimi oli Number Ten ehk Muoi. Siin pidi perekondades olema nii, et esimesed lapsed saavad päris nimed, aga alates üheksandast enam nimesid ei panda ning lapsed nimetatakse lihtsalt järjekorranumbri järgi.
Snorgeldamine oli kõige jamam üldse, kuna meres polnud midagi vaadata. Troim nägi ühte suurt kala, aga mina nägin ainult pisikesi mustasid. Koralle polnud üldse, võib-olla sügavamal oli, aga snorgeldamismask oli nii algeline, et ühe käega pidi toru hoidma, et see püsti oleks ning niimoodi ühe käega ujuda oli suht halb. Vesi oli aga selles lahekeses kristallselge ning liiv hästi peeneteraline. Venelased ei saa inglise keelest mitte midagi aru ning juba enne väljasõitu palus Number Ten, et äkki Troim saaks edaspidi tema juttu tõlkida. Nii saigi Troimist kaasgiid. Venkud kuulasid ja küsisid kogu aeg Troimi käest. Venelased on ikka nii lõbusad, enamikel olid kuldhambad suus, mis tegi nad veel koomilisemaks. Kõik aeg käis mingi viskijutt, aga nad jõid siiski vaid õlut ja sedagi üksnes toidu kõrvale. Lõunasöök korraldati laeval ning istusime seal ümber laua nagu kilud karbis. Väga kitsas oli, ikka liiga palju inimesi kokku surutud. Lootsime värsket kala, aga selle asemel olid õlised nuudlid, õline vesispinat, õlised kana- ja vorstitükid ja õlised kalmaari- ning kurgitükid.
Edasi sõitsime jälle pistu maaliliste saarte vahel ning liitusime ühe teise tuurilaevaga, kus oli peal kamp noori, kes olid end juba päris segi kamminud. Laevad parkisid teineteise kõrvale ning ühe laeva peal läks diskoks. Esinema hakkas Vietnami parim poistebänd :D Üks mees istus kartulikeedupottidest tehtud trummide taha ning lavale astus ladyboy ehk mingi kutt, kellele olid kookospähklikoortest tehtud rinnahoidjad, seljas roosa seelik ning peas suur parukas. Hakkas laulmine ja tantsimine. Rahvas jõi ja laulis ning õõtsutas end muusikarütmis. Lavale tiriti ka kanada, rootsi ning vietnami tüdrukud, kes esitasid oma laule. Vene laulu esitas mingi kutt. Järgmiseks kargasid kõik vette ning Number Ten avas floating-bari, jagades kõigile topsides kohalikku valget veini. Eriti naljakas oli, kuna kogu rahvas oli nii ülemeelikus ja lõbusas tujus.
Viimane peatus oli jälle ühes pisikeses rannas, kus sai niisama lebotada rannatoolis, ujuda ning mingeid veespordiasju teha.
Looduse mõttes see tuur midagi erilist ei olnud, aga tore oli ikka. Maksis see päev otsa lõbu koos lõunasöögiga ainult 5 eurot ning tasub käia kindlasti. Rahva meelelahutuse peale oli igatahes mõeldud. Venelased pärast tulid ja tänasid Troimi, et tänu temale oli see tuur palju, palju parem. Nad poleks muidu mitte midagi aru saanud.
Erinevaid tuure on siin palju, nii et meil valikut jätkub, mida järgmiseks teha.