kolmapäev, 5. detsember 2012

Eriti toredad eestlased Nha Trangis

06.12.2012.a.

Neljapäeval saabusid siia siis eriti toredad eestlased. Jälle sõprade sõprade sõbrad, kes olid juba mõnda aega reisinud Tais ning oma tripi teiseks riigiks valinud Vietnami. Leppisime kokku, et kohtume kell 18 Booze Cruise´s (edaspidi BC). Liftis meenus mulle, et unustasin fotoka koju, aga tagasi ka ei viitsinud minna. Arvasime, et mis seal ikka pildistada. Mingid eestlased :D

Sellest kujunes aga hoopis megaäge õhtu, kus oleks olnud küllaga pildistada ja filmida. Rain-Karola ja Henri-Gerli osutusid supertoredateks! Veetsime nendega täielikult kogu aeg kvaliteetaega. Juba esimesest silmapilgust hakkasid nad mulle meeldima, kuna jutu peale oli väga lihtne saada ning pidevalt käis naljategemine ja väike lõõpimine.

Käisime koos õhtust söömas restoranis, milles pakuti lõpetuseks igaühele pits Limoncellot (no Anneli ja Franco oleks selle küll kohe välja sülitanud, kuna tundus et tegemist on lihtsalt kokteiliga viin+sidrunimahl), aga no tasuta saadud ju. Peale sööki suundusime tagasi BC-i ning tellisime uued dringid ja shotid ja õlled. Õhtu edenedes selgus, et tegemist on suuremat sorti tantsulõvidega. Erilised profid olid nad Gangdam style´i tantsus ning nii tuligi baarist mingi 100 korda seda megapoppi Lõuna-Korea lugu ning Rain, Henri ja Troim tantsisid nagu segased keset tänavat paljaste ülakehadega. No mida show! Terve baar naeris kõhud kõverad. Ja seda lugu lasti kohe ikka palju ning igakord kargas Rain püsti ning ässitas kõiki teisi ka hullu panema. Pärastpoole imbusin mina koos tüdrukutega ka tänavale tantsima ning isegi mõned teised külastajad võtsid meist eeskuju. Kutid tilkusid higist nagu oleks infrapunasaunas olnud. Troim muidugi haaras mu ka õla peale ning tiirutas niimoodi tükk aega ringi. Eestlased hakkasid ka soovilugusid tellima, mis oli meie jaoks uudne, kuna ma pole seal baaris kunagi selle peale tulnud, et paluda neil oma lugu mängida. Eestis oli see mul kunagi ka üks lemmiktegevusi dj-pulti ronida, aga siin nagu ei arvanud, et see okei oleks. A oli küll, nagu selgus.

Meie kõmpisime Troimiga mingi enne 00.00 koju, aga nemad olid veel tükk aega trallitanud, s.h läks üks neist leti taha ja lasi kraanist õlut ning keegi ronis leti peale ja tantsis seal. Hull kamp :D Saime tõestatud sõnaühendi Crazy Estonians. Rainil oli naljakas komme kogu aeg „immediately“ karjuda. Ma hakkasin igakord eriti naerma. Näiteks, et tellis mingi shoti või õlle, et „ma vajan seda, kohe, nüüd, tooge see siia IMMEDIATELY!“

Järgmine päev jõime hommikul turgutuseks kõvasti spordijooki ja smuutisid ning suundusime randa. Nemad nautisid päikest täiega, kuna nad polnud eriti sellist lauspäikse päeva oma reisi jooksul saanudki. Tais oli ikka vahepeal sadanud ning nad vist tegelesid ka igasugu asjadega, et sellist väga rannapäeva polnudki olnud. Meie rannas on vist kõige odavama hinnaga võimalik harrastada erinevaid veespordialasid ning tuli mõte teha ära Parasailing. See on siis see, kus kaater tõmbab 1 või 2 inimest langevarjuga kõrgele õhku ja veab paar minutit mööda merd ringi. Vahepeal põnevuse mõttes vastu vett lastes. Troim läks koos Rainiga ja Henry ning Gerli käisid ka ära. Mina ja Karola jätsime selle lõbu proovimata. Mul polnud see päev üldse sellist indu sees ning mul on aega seda teha maa ja ilm. Aga ma tahan selle kindlasti ära teha, kuna kõik, kes sealt maha tulid, olid eufoorias.

Seejärel kauplesime natuke mereandidega ning ka seekord said meie külalised hõrgu lõunasöögi liival. Peale mida ennast korralikult meres puhtaks loputada.

Pärast veel pisukest päevitamist ronisime koos õlledega taksosse ning võtsime suuna mudavannidesse. Jällegi saime pakkuda neile toreda elamuse. Ka neile meeldis see koht ning mõnus lebotamine. Rahvast oli õnneks jälle eriti vähe – ei mingit kisa ega karjumist ega järjekordades seismist. Troim oli maha unustanud (või siis mina olin unustanud) ujumispüksid ning pidi laenutama sealt mingid asjad. Heheee, no mida vanaisa vanad alukad ta endale sai, aga no polnud hullu. Alla ei vajunud.
Õhtusöögi tegime Lac Canhis, selles samas restoranis, kus me Jane´i ja Mark´iga esmaspäeval käinud olime. Tänu neile oskasime tellida häid sööke ja seda eriti maitsvat saia, mis ka sellele kambale hästi peale läks. Kuna seekord käisime seal paar tundi varem, siis olime ka seal restoranis pea ainsad külalised veel. Ausalt öeldes on ikka hea küll. Muidugi on tore people-watchingut teha, aga oma seltskonnaga on ikka parem omaette olla.

Peale seda istusime taksosse ning üks poiss tahtis osta mingit erilist nelgilõhnalist sigaretti, mida ta Saigonist saanud oli. Näitasime taksojuhile seda pakki. Ta küll ei saanud midagi aru, aga lubas meid viia turule, et äkki sealkandis keegi teab. Takso tahavaatepeeglist oli ehitatud telekas ning koos videoga muss pandi põhja. Eeee, Boney M Christmas Songs :D Oi, kui naljakas see oli. Lõbus valgete kamp istub taksos, kõik aknad on alla lastud ning Jingle Bells on põhjas. Turu juures kogunes meie ümber suur kamp, kess kõik vehkisid kätega ja uurisid seda suitsupakipilti ning seletasid. Suitsu me ikka ei saanud. Saigonist pole see asi veel siia vist jõudnud. Meie lõpetasime oma õhtu jälle BC-sis, kuid nemad olid veel käinud Sailing Clubis tantsimas ja siis veel kolme ajal öösel natuke BC-s istunud. Väga energilised inimesed. Me olime nagu vanakesed :D

Laupäeval sõitsid Karola ja Rain Mui Ne´sse surfama. Henri ja Gerli jäid meiega ning mulle väga, väga meeldis nendega 2 päeva koos olla. Tõesti toredad inimesed. Päeval nautisime päikest, õhtul käisid nemad jalutamas ja Sheratonis kokteile tegemas, meie aga olime kutsutud Jane´i ja Mark´i juurde päikeseloojangukokteili õhtule. Ausalt öeldes olime suht väsinud ega viitsinud üldse sinna minna, aga no selline variant ei tulnud üldse kaalumiselegi.

Viisime kaasa oliive ja marineeritud kurke, mis osutusid täielikuks hitiks. Meil oli ka oma õlu kaasas, kuid keegi teine ei viinud kingituseks midagi. Ainult ühel tüdrukul oli kaasas valge vein. Kutsutud oli väike seltskond – meie, Justin, Curtis ja Justini naine Kerry. Justin ja Curtis on vennad. Nad kõik on pärit Kanadast ning neil pole plaaniski sinna tagasi minna. Justin ja Kerry on abielus ja meievanused ning neil on 1-aastane poeb Boston. Curtis on vist natuke noorem. Töötab programmeerijana ning BC-sis managerina. Veebruaris tuleb siia ka Curtise kaksikõde ning eks paistab, kas ka tema jääb siia pikemaks. Justin asutas siin oma keeltekooli ja Kerry töötab seal inglise keele õpetajana poole kohaga. Erinevalt teistest õpetajatest siin, töötab tema koos lastega. Oli meeleolukas õhtu, kuigi me olime Troimiga natuke väsinud. AC/DC ja Billy Idol tõmbasid Troimi aga natuke käima ikka.

Mingi hetk hakkas kogu ülejäänud seltskond omale jointe keerama ning suundus rõdule. Pakkusid meile ka mitu korda, aga loomulikult me keeldusime. Nad tõmbasid vist päris kanget kraami, sest peale kümmet minutit kõikus peoperenaine magamistuppa ning kukkus magama :) Heh, oligi meil ka hea põhjus ära minna. Teised vist läksid loomulikult edasi pidutsema, aga meie tulime selleks päevaks ära koju. Tee pealt ostsime kaasa suure pitsa :D Üritame küll megalt kokku hoida, aga ikka kulutame aeg-ajalt megasummasid lihtsalt hea söögi vmt peale.

Pühapäeval hängisime Gerli ja Henriga rannas ning mingeid erilisi plaane ei olnud. Meie võtsime Louisiana Brewhouse´s massaaži. Et nagu odav massaaž rannas ning tahtsime ära proovida. See oli õudus kuubis. Mutid lobisesid omavahel konstantselt ning kui ma palusin neil vait olla, olid 5 minutit tasa ning siis alustasid uuesti. Kõrval suitsetas mingi mees, kes ka nendega lobises. Massaaži tegid nad eriti kõvasti ja rapsides, nagu oleks vihased meie peale. Minul hõõruti pärast nägu hästi tugevasti ja vastikult ning suruti silmamunasid! Appi, kui õudne see oli. Troimi tiriti ninast nagu Buratinot. Vanamuti käed olid karedad ja haisesid. Mul pärast pea ja kael konkreetselt valutasid. Jubeeeeee! Aga me ikka maksime selle eest.

Niih, vajasime mingeid häid emotsioone ning Henri pakkus välja, et võiks Vinpearlile minna. Me olime seda niikuinii ammu mõelnud, aga kogu aeg edasi lükanud, kuna hind on ikkagi 450 000 dongi ehk kahepeale läheb u 50 usd. Kahtlesime sekundi, aga siis ikka läksime. Viisime rannaasjad koju ning sõitsime taksoga cable-cari väljumiskohta. See oli küll selle päeva parim mõte ning suured tänud Henrile, et ta selle välja käis. Rahvast ei olnud peaaegu üldse. Ei mingeid järjekordasid.

Vinpearl asub lähedaloleva saare peal, kuhu saab sõita üle mere kõrgel õhus cable-cariga või siis paadiga. Cable-car on odavam ning põnevam. Vinpearl on suuuuur lõbustuspark koos suure veepargi ning veealuse maailmaga. Lisaks asub saarel 5 tärni resort ning mitmeid poode ja restorane. Kui ostad alguses selle pileti, siis saare peal on kõik atraktsioonid tasuta ning võid ühte asja teha nii mitu korda kui tahad. Samuti võid veeta seal terve päeva. Ainult et sinna ei tohi kaasa võtta oma sööke ja jooke. Meil olid kaasas mõned veed ja mingeid krõpse-šokolaade, aga nendest ei tehtud probleemi. Troimi cooler oli triiki täis õlusid, kuid temal ei lastudki „kotti“ lahti teha ning sisu ette näidata – kõik arvavad, et see on fotokas :)

Kuna tegemist on 5 tärni kohaga, siis olid kõik wc-d, pargid, teed, poed, restoranid, atraktsioonid viimase peal. Väga puhas, ilus ja korrastatud. Nagu teise maailma oleks sattunud. Me täiega kaifisime kogu seda värki seal. Ilm oli natuke pilves, nii et palav ka üldse ei olnud. Kui saarel cable-carist maha tulime, oli otse ees esimene lõbustuspagi atraktsioon – no mingi julla, kuhu istud peale ja siis see kuidagi keerutab. Me ei näinud seda enne töötamas ning ronisime entusiastlikult peale. Omg, mis siis juhtus. See oli kõige hullem asi üldse, mis seal oli! Mina ja Gerli kartsime tohutult, et me kukume kohe sealt turvaasjade vahelt läbi peaga vastu maad. See keerutas peaalaspidi mingi jube kaua aega. Huhh, mida adrenaliinilaks. Ma olin megaõnnelik, kui sealt maha sain. Pärast vaatasime, kuidas teised sellega sõitsid ning olime suht kindlad, et poleks vist tahtnud selle peale minna, kui oleksime enne teadnud, mis ees ootab.

Veel on seal mingid karussellid ja laev ja ameerika raudtee jne. Mulle meeldis aga kõige rohkem mäe peale ehitatud n-ö bobikelgu rada. „Bobi“ on siis tegelikult väike kelgumoodi asi, mis sõidab mööda väikest raudteed. Algul sõidad kõrgele mäkke ning siis hakkad tiirutades alla sõitma. Vahepeal kasvab kiirus päris suureks, aga kelgud on varustatud piduriga, nii et ise saab kiirust reguleerida. Vaated on fantastilised. Sõitsime sellega nii valges kui pimedas. Pimedas on kogu park ju ilusti valgustatud.

Veealuses maailmas saab uudistada igasugu ilusaid mereloomi ning käia läbi toruakvaariumi. Kõik oli palju ilusam ja suurem ja puhtam kui selles okeonograafia muuseumis, kus me alguses käinud olime. Ikka ei anna üldse võrrelda. Nii suuri kalasid ma vist polnudki enne näinud. Et no nagu tavaline kala, mitte hai või rai või tuunikala.

Ja no veemaailm! Seal võib jälle tunde veeta. Väga palju erineva hullusastmega torusid ja liumägesid. Mida asju on ikka välja mõeldud tõesti. Kui on vaja puhata, siis võib jalutada imeilusasse valge liiva ja helesinise veega randa või istuda kohvikutes-restoranides. Hinnad polnud seal ka üldse kallid. Õlu oli sama hinnaga, mis meie rannas mutid müüvad ning restoranis maksid kõik söögid 2 usd. Mingid kiirtoidud maksavad muidugi veel vähem. Ja ikka pean toonitama, et meil väga vedas, et inimesi üldse ei olnud. Me tegime kõiki atraktsioone, mis meeldisid ning kuskil ei pidanud ootama ega trügima. Kui tuleb tipphooaeg, on seal kindlasti palju halvem olla. Oleks oht teistega kokku põrgata vmt.

Järgmine naljaks koht, kus me käisime, oli Indoor Games koobas. 2 korrust täis kõikvõimalikke mänguautomaate, elektronmänge, plastmasshobuseid jne. No mis iganes pähe tuli või kuskilt näinud olid. Tegime ära ka selle autodesõidu, kus saab teineteisele otsa sõita. Ma polnud seda enne proovinudki. Lot of fun. Sealsamas oli ka väikeste laste „lasteaed“, kus ees oli mängutuba ning tagapool armsad voodikesed roosade ja siniste linadega – et saad oma pisikese sinna lõunauinakut panna magama. Väga läbimõeldud koht :)

Me olime muidugi ise ka seal nagu mingi titad, jooksime õhinal ühe automaadi juurest teise juurde ning mängisime-mängisime-mängisime. Eriti hea on ju kõike proovida, kui miski ei maksa midagi. Ei pea mingeid münte lugema ja sisse panema. Mängi kaua tahad. Troimi ja Luccaga sõitsime ka traditsioonilise karusselliga, selline, nagu filmides alati on. Mina istusin lõvi seljas ja Troim tiigri seljas. Eee, ma ei mäletagi, kelle seljas Lucca oli, vist mingi eesel vmt :D

Märkamatult olime veetnud Vinpearlis üle 7 tunni ning tagasi sõitsime juba pimedas, nautides ilusat valgustust ning cable-cari torne, mis on ehitatud Eiffeli torni järgi. Eiffeli torni kuju on Vietnamis üldse populaarne. Pidi olema väga palju niisama torne ja telefoni-telekamaste, mis on ehitatud täpselt selle kuvandi järgi.

Koju jõudsime alles 21 ajal ning ei jaksanud isegi restoranis süüa, vaid ostsime toidu koju kaasa. Terve keha oli kuidagi väsinud ja läbiraputatud, aga emotsioonid olid laes.

Esmaspäev oli Henri ja Gerli viimane päev Nha Trangis ning seega tahtsid nad päikest nautida. Olidki mingi 10-st kuni poole neljani rannas ja said korraliku päevituse peale :) Meie olime ka rannas, aga sätime end viimasel ajal alati varju. Niigi palju päikest :) Me oleme juba ju kohalikud ega päevita niisama, nagu turistid :D

Enne ööbussi peale minekut tahtsid nad veel ühe massaaži teha. Otsisid ja valisid salongi ning lõpuks läks neil nii nõmedalt, et sattusid salongi, mis oli tegelikult spetsialiseerunud hoopis millelegi muule. Pärast 5 minutit küsiti Henri käest kohe, et millise lõpuga ta massaaži tahab ning Gerlile tehti nii suvalist hõõrumist, et jube. Nõme täiesti. Nad pakuvad samasid teenuseid, mis korralikud kohad – maniküür, pediküür, massaaž jne, kuid tegelikult on tegemist hoopis teist sorti asutustega, mille töötajad ei tea erinevatest massaažiliikidest ja käte-jalgade hooldusest midagi. Suht nõme tegelt. Selle salongi töötajad kutsuvad kogu aeg tänavalt uusi kliente sisse ja lehvitavad oma hinnakirjadega. Peatänaval. Kust siis vaene sakslane või venelane peaks teadma, et sinna küll ei tasu oma varbaküüsi lakkima minna.

Igatahes, esmaspäeva õhtul panime oma uued Eesti sõbrad bussi peale ning jäime jälle kahekesi. Nemad sundusid Saigoni, kus kohtusid Raini ja Karolaga ning edasi lendasid Hong Kongi. Mmmmm, natuke kade meel isegi tuli, kuna Hong Kong meeldis meile ka Troimiga väga ning seal linnas asub Langham Palace hotell, mis on olnud kõige uhkem hotell üldse, kus ma ööbinud olen.

Meie teisipäev oli aga totaalne taastumise päev :) Jõime piima ja mahla ning tegime ise süüa. Kolmapäeva hommikul käisime pangas ja Troim tegi endale kohaliku pangakaardi – 10 päeva pärast peaksime kätte saama. Siis saame siin tasuta raha välja võtta.
Õhtul pidime minema koos Jane´i ja Markiga vaatama asju, mis jäävad maha ühest Taani tüdrukust ja Iiri poisist, kes lähipäevil Euroopasse tagasi kolivad. Aga need olid mingid imelikud inimesed, kes lükkasid kogu aeg kellaaega edasi ning tegelikkuses saime neid asju vaadata alles neljapäeva hommikul. Kahjuks ei saanud midagi. Need oli mingid imelikud boheemlased, kelle kodu oli nagu seapesa ning köögiasjad jube koledad. Pealegi selgus, et nad pole nõus müüma üksikuid asju, vaid tahavad lahti saada kogu sellest hunnikust korraga. Õõõ, mingid eriti koledad ja rasked taldrikud, pruunid kausid, ärakraabitud pannid-potid ja ilma sangadeta tassid. Jane ja Mark olid ka üsna pettunud ja šokeeritud, kui kole kodu see oli. Me oleksime tahtnud ainult ühte nuga, aga kutt oli kuidagi ülbe ja nähvas midagi vastuseks, et võid ise minna ja selle noa osta.

Jane ja Mark mõtlesid algul osta endale jalgratta, aga ka see oli eriline logu. Et no logu on hea, aga see oli ikka totaalne roostetanud räbal.

Niipalju siis selleks korraks!!! Tervitused lumisesse Eestisse ja tervitused kuuma Austraaliasse, kus Hr Karl Kristjan Kikas pidi minu blogi suur lugeja olema!!!