pühapäev, 3. veebruar 2013

Oodatud külalised 1. osa

03.02.2013.a.

Kuhu me nüüd jäimegi???? Vahepeal on hea paar nädalat mööda läinud ning igasugu tegevusi hommikust hommikuni tehtud. Märkamatult on saabunud veebruar ning kauaoodatud Koha ja Maigi juba tagasi Eestis. Aga lähen siis pool kuud ajas tagasi - 11. jaanuari hommikul sättisime end Troimi ja Luccaga rongi peale, et 9 tunni pärast Saigonis perroonilt maha astuda. Rong, mis pidi väljuma kell 7.41, tegi seda muidugi 8.42, aga ega meil siin ajast pole sooja ega külma. Tiksume samasuguse rahuga edasi niikuinii. Vagun oli tunduvalt halvema kvaliteediga kui eelmine kord, nii et kolisime uriini- ja suitsuhaisustelt kohtadelt järgmisesse vagunisse ning saime kraadi võrra parema olemise. Muidugi pakuti jälle kogu aeg keedetud maisi, riisi, mune, küpsiseid jne. Õnneks ei hakanud keegi kaasreisijatest ostma vaakumpakendis kalmaare, mille müüjad ka väga aktiivselt edasi-tagasi saalisid. No mida hais oleks siis saabunud!!!!! Kalmaar on ju veel hullema lehaga kui tavaline kuivatatud kala. Meil olid oma kaasatehtud singivõileivad, mis maksid muidugi kordades rohkem kui seal rongis pakutu, aga no maitsevad ka paremini. Lucca sõbrunes vahepeal ühe toreda vietnami poisiga, kes vilkuvate tossudega vagunivahes esimesi samme harjutas, ning pakkus vietnami kutile piima asemel õlut, aga väike poiss ei osanud seda pakkumist veel hinnata ning jäi emme piimapudeli peale.

Saigonist mööda sõita oli võimatu, kuna seal liiprid lihtsalt lõppesid otsa. Rongi pealt visati meid maha „valel“ poolel, nii et pidime kõndima kogu rongi pikkuse ning veduri nina alt läbi ukerdama, et jaamahooneni jõuda. Rongijuht tegi muidugi otse veduri varjus diislihaisu sees suitsu.

Temperatuur Ho Chi Minhis oli tubli 7 kraadi kõrgem kui Nha Trangis ning megaliiklus, umbsus ja rahvarohkus lõi täiesti uimaseks. Kosutasime end suurte väga, väga heade jääkohvide ja väikse einega ning saime kokku Saigoni sõpradega. Järgnev õhtu möödus loomulikult piiripealsete naljade tähe all ...... Ööseks jäime R juurde.
12.01. oli meie 4. pulma-aastapäev. Ega me midagi erilist ei teinud, aga välja kukkus täiesti täiuslik päev. Sain ujuda hommikul 2175 meetrit suures 50-meetrises basseinis. Ja ma olin seal üksi, neljas suunas 26-korruselised majad, pea kohal põletav päike ja sinine taevas. Kuna R-le saabusid laupäeval külalised Eestist, siis lõunaeineks saime Ruksi rukkileiba, suurde 1,5-liitrisesse Limonaadi pudelisse villitud hapukoorega, suitsutatud põdravorsti ja sprotte. Mmmmmmmm, mida nauding. Me kõik ainult mõmisesime lihtsalt leiva, vorsti ja hapukoore peale. Vietnami tüdrukud maitsesid ka, aga meie eufooria jäi neile mõistetamatuks.

Pealelõunal käisime Troimiga samas kompleksis asuvas salongis massaažis ning saime täiesti ettekavatsematult kõige parema massaaži, mis meil siinolles olnud on. Maksis ka imevähe – vist 5 eurot. Järgnesid rummikoktelid, õlu, lõõpimine ja praetud bataat. Magasime hästi, üle pika aja konditsioneeritud toas. Et siis lihtsad asjad ning välja kukkus eriti tore pulma-aastapäev.

Pühapäeva hommikul saabusid Koha ja Maigi. Lennuk maandus varem, nii et meil läks R juurest lahkumisega kiireks, aga õnneks jõudsime ikka õigel ajal ning keegi ei pidanud teist liiga kaua ootama. Oiiii, kui tore oli neid näha. Arvestades nende reisipikkust, nägid nad ikka eriti värsked välja. Meie vist küll nii kenadena kunagi lennukilt maha ei astu. Normaalsete inimestena olid nad end riietanud ka juba ilmastikule vastavasse outfit-i. Aga valged olid nad küll.

Sõitsime taksoga oma „koduhotelli“ Madam Cuc ning saime sooja vastuvõtu osaliseks. Tšikk ütles kohe Troimile, et „I remeber you!“ ning näitas näohaava ja õllepurgi peale. Maigi ja Koha koukisid kohe oma megakohvrist välja A. Le Coq´i õlu ja Somersby siidri, Eesti ajakirjad ja minu ema saadetud kingitused. Mmmmm, ,milline tore õnnehetk jälle! Sõin ema saadetud piparkoogid kohe ära, kuigi Eestis pole ma juba aastaid mingi piparkoogifänn olnud. Lihtsalt – see oli midagi kodust ja tuttavlikku. Siidriga ootasin siiski järgmise hommikuni, kuni see ilusti külm ka oli. Siider! Tundub täiesti ajuvaba, kui hea see mulle maitses ja Tallinnas oli see nii tavaline. Lihtsalt mine poodi ja vali, millist tahad.

Maigile oli see esimene kord Aasias reisida, kuid ta ei saanud mingit šokki. Ainult liiklus tundus hull, aga see on täiesti normaalne. See tundub hull ka meile ning alati Eestist tulles imestame, kuidas see võimalik on, et kõik toimib, kui keegi reegleid ei täida.

Troim, Maigi ja Koha läksid väiksele lõunauinakule, kuid mina läksin linna peale. Istusin pargis ja lugesin Stiili, kui minu juurde astus üks kohaliku välikusega umbes 50-aastane naine, kes rääkis hästi inglise keelt. Hakkas küsima mu kingade kohta, et kust ma sain ja kas on mugavad. Et ta tahab endale ka selliseid osta, aga pelgab, et need on väga ebamugavad. Oma sõnul elab ta juba 29 aastat Californias, aga käib tihti ka Vietnamis. Ma näitasin talle, et kingad on väga mugavad, kuid tallad nii ebakvaliteetsed, et see kumm koorub alt juba lahti. Mutt orgunnis 5 minutiga minu juurde 2 poissi, kes haarasid endale mu kingad ja hakkasid taldu alt ära kiskuma. Mutt rahustas mind, et las olla, nad teevad head tööd ja see ei maksa palju, võib-olla 2-3 dollarit. Kutid hakkasidki tööle. Neil olid kaasas väiksed tööriistakohvrikesed vajalike riistadega ning nii me siis istusime seal – nemad asfladi peal ja mina pingil. Peagi saabus veel paar pealtvaatajat. Ameerika mutt käis vahepeal ära ning naasis siis jälle minu juurde jutustama. Ütles, et ma olen nagu printsess – ilus blond siniste silmadega tüdruk ning mitu poissi töötab minu heaks .... Heh. Poisid eriti inglise keelt ei osanud, korrutasid ja näitasid ainult, kui halvad tallad mul enne olnud olid ja et nüüd nad panevad mulle mootorratta-kummid alla :D Võidusõidukingad sain endale. Kui maksmiseks läks, oli mutt kadunud ja saapaparandajad küsisid mu käest 500 000 dongi!!!! Ma kargasin muidugi kohe püsti ja hakkasin õiendama, et misasja. Jätsin 50 000 pingi peale ja jalutasin minema. Ise nad teevad niimoodi, et panevad meid käituma ülbelt ja vastikult. Pärast jääb natuke halb tunne sisse, aga sellest peab üle olema, sest näha on, et meie ei ole nende jaoks inimesed, vaid mingid mitte-tühjaks-saavad rahakotid. Ja nii see on ja jääb. Nende naeratuste ja sõpruse taga ei ole muud, kui minu rahakotis olev raha ning kui nad seda ei saa, on nad kurjad ja solvunud.

Kõpsisin oma tutikate mottorrattakummikingadega tagasi hotelli ning võtsime ette suuremat sorti jalutuskäigu Koha ja Maigiga. Käisime pargis ja turul ja söömas. Jane soovitas mulle üht teist turgu, mitte peamist turistikat, ning sealt sain endale uue rahakoti. Vana oli lootusetult katki läinud ning minu armastuse pälvis esimesest silmapilgust kollane Prada. Hind oli killer – 950 000 dongi! Nurusin ja kauplesin, aga alla ei saanud eriti. Tiirutasin terve turu läbi, aga keegi teine sellist iludust ei müünud. Läksin uuesti sinna imetlema. Vaatasin ja katsusin seda ning kauplesin veel. Müüjanna, väga armas noor tüdruk, ütles, et tema ei saa rohkem allahindlust teha, et see on päris nahk jne. Pluuside ja kottide virnade tagant astus välja vanem proua ja võttis ise kauplemise-teema üle. Lõpuks olin nõus maksma 650 000 dongi (24 eurot). Troim pidi pärast muidugi pikali kukkuma, et ma midagi nii kallist ostsin, aga tegelikult jäi ta ise ka rahule. Rahakott on siiski midagi sellist, et see jääb ju aastateks ning peabki hea ja ilus olema. Ja tõesti, nüüd igakord, kui ma rahakoti välja võtan, teen ma seda rõõmuga :) Ja ma leian selle tänu oma erkkollasele värvile nii lihtsalt oma käekotist üles.

Õhtul viisime Koha ja Maigi massaaži. Koha on tuntud massaažipelgur. Ta oligi ainult ühe korra elus enne sellisel protseduuril käinud – Hong Kongis – jälle Troimi sundimisel. Seekord jäime kõik rahule, leidsime lambist mõnusa ja hubase salongi. Neljapäevast saadik alkoholilainel surfanud Troim tegeles muidugi kõigil juhtme kokku ajamisega. Ta oli massaažitaridele nii palju nalja teinud, et nood ainult itsitasid. Meie Maigiga olime teises toas, ega kuulnud, mis asju nende korrusel aeti.

Õhtudringid möödusid peamisel seljakotirändurite piirkonna tänaval Biet Thu. Istusime ja vahtisime igasuguseid imelikke ja tavalisi, ilusaid ja koledaid, noori ja vanu vietnamlasi ja muid rahvuseid, jõime ära kastitäie õlut ja mõõtsime kõrgeid raamatuhunnikuid, millega väiksed tüdrukud ringi kõnnivad. See on muidugi omaette teema – pisikesed 45 kg-sed tšikid kõnnivad ringi mingite 50 kg-ste pakkidega. Raamatud on üksteise otsa laotud ning nii nad tassivad neid oma puusal ning pakuvad turistidele müüa. Ma pole elus näinud, et keegi neid ostaks, aga ju ikka ostetakse, kui nad neid pakuvad. Valik on alates keele- ja reisiraamatutest Dan Brown´i ja Fifty Shades of Grey´ni. Kõik muidugi kohapeal halva kvaliteediga paljundatud koopiad. Öösnäkiks oli suitsu-põdravorst!!!!!

Järgmine päev tegime jalutuskäigu turul ning Troim ja Koha läksid habemeajamisse. Sellest kujunes muidugi 2-tunnine protseduur. Näomask, massaaž, kreemitamine, vahutamine, habeme lõikamine ja siis kõrvade puhastamine, pea- ja õlamassaaž. Meil Maigiga oli nalja kui palju, aga kutid püüdsid end jumala eest mitte liigutada. Eriti hirmus oli muidugi jälle see kõrvapuhastamine. Teenindajad olid totaalsed profid ja kindla käega, aga õõvastav ikka, kui sul mingite terariistateda kõrvas surgitakse. Kohal ei tulnud kõrvast suurt midagi välja, aga Troimile pandi käelaba peale tublid pähklid. Salong oli nii tilluke, et me Maigi ja Luccaga pidime kogu aeg kohti vahetama, et mitte juuksur-habemeajajatele ette jääda. Kõrvaltoolil istus ka mingi oma mees, kes tegi ise endale näomaski ja protseduure. Ikka väga tähtsalt sättis endale kilemaski ja vatikihti näo peale. Ainus naistöötaja oli tädi, kes tõmbas poistelt maski näo pealt ära ning tegi väikest massaaži teises ruumis :P Igatahes, salongist väljusid nagu uues inimesed – puhtad ja siledad ning superkuulmisega.

Võtsime ette jalutuskäigu Sõjamuuseumisse. Olin tahtnud sinna juba ammu minna ning tänu Samsung Galaxyle oli orienteerumine lihtne. Saigon on ka pilves ilmaga kuum ja higine linn, ilma mereõhuta. Jõudsime War Museumisse ning lunastasime imeodava pileti. See oli päris jube koht. Iseenesest selge ja aus – midagi polnud ülepaisutatud – see sõda oligi jube. Hoovis sai igaüks katsuda ja pilti teha helikopterite ja lennukite taustal. Jubedad plekikolakad, samuti olid vaatamiseks igas suuruses pommid ning juures tekst, kui suure maa-ala need ära hävitavad. Ameeriklane küll selles muuseumis olla poleks tahtnud.

Kohal, Maigil ja Troimil läks teisel korrusel süda pahaks ning nad läksid õue istuma. Mina vaatasin kõik lõpuni – see on jube küll, aga see on ikkagi ajalugu ja ma tahtsin väga sellest aimu saada. Fotomaterjali oli väga palju, mis tegi kogu arusaamise lihtsamaks. Need ameeriklaste jubedused olid ikka väga vastikud. Kõige muserdavamad on minu meelest keemiahävitusrelvad, mis lihtsalt reostasid suuri maa-alasid, kus nüüd ei kasva mitte midagi (ka 50 aastat hiljem) või siis on pinnas ja jõed-järved nii saastatud, et inimesed, kes söövad kala, sünnitavad aastaid hiljem väärarenguga lapsi. Ka 90.-ndatel aastatel sündisid kohutavad moondunud lapsed ja seda mitte ainult Vietnamis, vaid ka Ameerikas, sõdurite järeltulijad.

Nii, nüüd oli aeg teha midagi lõbusamat. Otsisime üles välismaa-kaupade poed. Lootsin sealt tatart või midagi leida, kuid nendes meeletult täistopitud poodides seda ei olnud. Õigemini, mingi mahetatar Uus-Meremaalt oli, aga hingehinnaga ning see röstimata tatar pole meie maitse. Ka hapukoort seal polnud, ostsin ainult loorberilehti (sorryyyyy, Anneli! - aga siin kahjuks pole neid toredaid põõsaid ning see pakk ei maksnud ka palju, miski 40 euro senti).

Kuna Troim ja Koha olid saanud ennelõunal sellise suurepärase spaa-elamuse, siis oli kord nüüd minu ja Maigi käes. Läksime salongi, aga muidugi ei olnud enam juttugi mingist tüdrukute salongikülastusest, vaid Troim ja Koha ronisid ka massaaži. Seekord pandi meid kõiki ühte ruumi. Maigi võttis näohoolduse, mina kuumade kividega jalamassaaži ja kutid tavalise massaaži. Õnneks ei näinud nad enne, kes neid mudima hakkab ning seega saime Maigiga jälle kõvasti naerda. Troimile ja Kohale kargasid selga 2 väikest kutti. Troim arvas lõpuni, et talle teeb massaaži naine, kuna tal oli olnud nii peenike naisehääl. Pärast protseduuri, visati meile ette A4 paber, kuhu pidime kirjutama oma nime ning hinnangu massaažile ja tipi summa. Kavalad vietnamlased teevad nii, et kirjutavad ette mingid inglise nimed ning summad, mis nagu oleks neile eelnevalt tipiks jäetud. No halllooo – massaaž maksis 120 000 ning siis nagu mingid Jenniferid ja Brianid oleks andnud 250 000 – 400 000 dongi tippi :D Haa-haaa, mina kirjutasin lahtrisse 10 000 ja olgu rahul. Mutt tegi muidugi maailma hapuma näo ette, aga ega mul tast kahju ka polnud.

Kahest päevast Saigonis alustuseks piisas ning nii sõitsime öörongiga Nha Trangi. Olime ainsad valged meie vagunis ning kuna rong läks välja alles kell 11 õhtul, olid ka kohalikud mõnusalt vindised. Õlled avanesid ja sõit algas. Õnneks olime end päeval nii ära väsitanud, et jäime isegi magama. Ma ei tea, kas öösel ületab rong kiirust või mis, aga kohale jõudsime 2 tundi kiiremini, kui päevarongiga. Varahommikul saabusime mõnusasse Nha Trangi, kus liiklus ja õhk on hoopis teine kui Ho Chi Minhis. Tegime meie juures kohvid ja käisime duši all ning esimene hotell, mida Maigile ja Kohale näitasime, sobis ideaalselt. Hotell asub esimeses majas mere poolt tulles ning kõik rõdud vaatavad ranna, pargi ja mere poole. 8.-ndalt korruselt avanes imeline vaade. Pistsime kohe oma varbad liiva sisse ning lihtsalt lõõgastusime peale transpordiväntsutusi. Näitasime Nha Trangi ning õhtustasime Aishas. See araabiateemaline Marianna restoran pakub ikka imehäid toite. Kvaliteetsed ja teistmoodi.

Järgmisel päeval alustasime kohe täisprogrammiga – turutiir, rannas grillitud mereannid, mudavann, templid ja Lac Canh. Päris tore on olla omamoodi giid ning loodetavasti meeldis ka Kohale ja Maigile, et meie olime need, kes ütlesid, mis teha ja kuhu minna. Mudavannid olid tuntud headuses – esimese punetuse peale saanud valged eestlased, ravis see mõnus ollus kohe ära. Millegipärast on nii sattunud, et igakord, kui me seal käime, on keegi ärapõlenud nahaga. Esimene kord olime me ise sellised. Muda teeb aga ainult head ning järgmisel päeval on punetus asendunud ilusa jumega.

Õhtul pargis paljastas Maigi oma rotikartuse :) Kahjuks või õnneks nägi ta neid loomakesi edaspidi pea iga päev. Ja ega rotid siis midagi hirmsat ei ole. Mu arust on meie vannitoas elutsevad mustad satikad palju vastikumad. Vahepalaks võingi öelda, et kuskilt on need elukad viimasel ajal välja ilmunud ning nüüd tapan ma igakord, kui hambaid pesen, 1-2 sitikat ära.

Nii, tuur jätkus Vinpearliga. Kahjuks ei teinud Koha ja Maigi seda kõige hullemat atraktsiooni, mis meil eelmine kord hinge kinni võttis, nii et see lõbu jäi meil Troimiga ära, aga enamuse hulludest torudest ja asjadest tegid nad läbi küll. Seekord oli merel väga kõva tuul ning need kondlid kõikusid päris hirmsasti. Meil kõigil oli nii minnes kui tulles väga kõhe tunne sees. Vinpearlis oli endalgi teist korda tore käia, ainult et neid veeasju ei viitsinud väga kaasa teha, see-eest bobikelgutamine on ikka üle prahi atraktsioon.

Jõudiski kätte reede ning läksime Jane´ile ja Mark´ile külla. Väiksed snäkid, kokteilid, õlled ning lobisemine Booze Cruise´s. Maigi ütles, et ta oli juba nii ammu tahtnud sinna BC-i minna, just minu blogist loetu põhjal. Jane ja Mark olid väga õnnelikud ja lahedad jällegi ja üldse oli meil tore seal koos olla. Kogu see kamp – John, Windy jt võtavad ju kõik uued kohe omaks ning kallistavad ja suruvad kätt.

Järgmisel hommikul saabusid Saigonist Kiga ja Heiks. Pärast suuri närveerimisi, kas lend ikka toimub, ootamisi, pabistamisi ja magamata öid olid uued suured lumivalged kutid laupäeva hommikul, kui ma ujumast naasin, meie elutoas. Tore oli näha. Bande oli koos :)